Album info

Album-Release:
2016

HRA-Release:
14.01.2019

Label: Challenge Classics

Genre: Classical

Subgenre: Vocal

Artist: Fabio Bonizzoni, La Risonanza & Coro Costanzo Porta

Composer: Henry Purcell (1659-1695)

Album including Album cover

I`m sorry!

Dear HIGHRESAUDIO Visitor,

due to territorial constraints and also different releases dates in each country you currently can`t purchase this album. We are updating our release dates twice a week. So, please feel free to check from time-to-time, if the album is available for your country.

We suggest, that you bookmark the album and use our Short List function.

Thank you for your understanding and patience.

Yours sincerely, HIGHRESAUDIO

  • Henry Purcell (1659 - 1695): Dido and Aeneas, Z. 626:
  • 1Dido and Aeneas, Z. 626: Overture02:22
  • Dido and Aeneas, Z. 626, Act I:
  • 2Dido and Aeneas, Z. 626, Act I: Shake the Cloud01:13
  • 3Dido and Aeneas, Z. 626, Act I: Ah! Belinda, I Am Prest04:59
  • 4Dido and Aeneas, Z. 626, Act I: Whence Could So Much02:01
  • 5Dido and Aeneas, Z. 626, Act I: Fear no Danger01:36
  • 6Dido and Aeneas, Z. 626, Act I: See, See01:44
  • 7Dido and Aeneas, Z. 626, Act I: If Not for Mine01:46
  • 8Dido and Aeneas, Z. 626, Act I: To the Hills and the Vales01:01
  • 9Dido and Aeneas, Z. 626, Act I: The Triumphing Dance01:08
  • Dido and Aeneas, Z. 626, Act II:
  • 10Dido and Aeneas, Z. 626, Act II: Wayward Sisters05:43
  • 11Dido and Aeneas, Z. 626, Act II: In Our Deep Vaulted Cell01:25
  • 12Dido and Aeneas, Z. 626, Act II: Echo Dance of Furies00:52
  • 13Dido and Aeneas, Z. 626, Act II: The Grove00:44
  • 14Dido and Aeneas, Z. 626, Act II: Thanks to These Lonesome03:34
  • 15Dido and Aeneas, Z. 626, Act II: Oft She Visits02:22
  • 16Dido and Aeneas, Z. 626, Act II: Behold Upon My Bending01:24
  • 17Dido and Aeneas, Z. 626, Act II: Stay Prince and Hear03:30
  • Dido and Aeneas, Z. 626, Act III:
  • 18Dido and Aeneas, Z. 626, Act III: The Ships01:35
  • 19Dido and Aeneas, Z. 626, Act III: The Sailors Dance01:46
  • 20Dido and Aeneas, Z. 626, Act III: Our Next Motion00:41
  • 21Dido and Aeneas, Z. 626, Act III: Destruction’s Our Delight00:35
  • 22Dido and Aeneas, Z. 626, Act III: The Witches Dance01:47
  • 23Dido and Aeneas, Z. 626, Act III: Your Counsel All Is Urg’d04:13
  • 24Dido and Aeneas, Z. 626, Act III: Great Minds01:47
  • 25Dido and Aeneas, Z. 626, Act III: When I Am Laid in Earth03:07
  • 26Dido and Aeneas, Z. 626, Act III: With Drooping Wings05:32
  • Gottfried Finger (1660 - 1730): The Love of Mars and Venus:
  • 27The Love of Mars and Venus: Symphony02:41
  • Gottfried Finger, John Eccles (1668 - 1735): The Love of Mars and Venus:
  • 28The Love of Mars and Venus: Come All, Come All00:51
  • Gottfried Finger: The Love of Mars and Venus:
  • 29The Love of Mars and Venus: Chorus. Come All, Come All01:11
  • John Eccles, Gottfried Finger: The Love of Mars and Venus:
  • 30The Love of Mars and Venus: Love Alone02:50
  • 31The Love of Mars and Venus: Love Like War02:32
  • 32The Love of Mars and Venus: Scorn tho Beauty02:20
  • 33The Love of Mars and Venus: To Double the Sports02:06
  • 34The Love of Mars and Venus: To Treble the Pleasures00:51
  • John Eccles: The Love of Mars and Venus:
  • 35The Love of Mars and Venus: Let Scenes of Mirth02:05
  • Total Runtime01:15:54

Info for Purcell: Dido and Aeneas, Z. 626

Fabio Bonizzoni: Der Charme dieser Oper liegt darin, dass sie alles beinhaltet, wie Cervantes' Don Quixote: jegliche Lebenserfahrung liegt darin - Liebe, Hass, Tod, Traum, Verzweiflung, unschuldiges und durchtriebenes Spiel. Purcells bewusstes Porträt solch gegensätzlicher Gefühle ist ebenso erstaunlich wie der Raum, den er dem Dirigenten lässt. Und deshalb brauchen wir eine neue Dido: als Künstler, der diese Oper liebt, möchte ich meine Lesart besser übermitteln. Ich möchte Purcells 'Zeichen' auf meine eigene Weise übersetzen und zeigen, wie lebendig, modern und zeitgemäss diese Oper ist. Wie Purcells Genie Didos Verzweiflung und Aneas' Feigheit ausdrücken konnte, und wie viel Spass Purcell selbst dabei hatte, die Handlung darzustellen.

Und der Chor! Er ist wahrscheinlich der wirkliche Protagonist der Oper, die Klangbasis für die extremsten Gefühle. Das vergleichsweise dünne Material erlaubt es der Vorstellungskraft des Dirigenten abzuheben, berührt zu werden, und zu ersinnen, wie Gefühle in Musik beschrieben werden können. Solch eine kreative Erfahrung! Das Publikum aus der herrschenden emotionalen und intellektuellen Taubheit zu wecken ist, was unsere Arbeit bedeutungsvoll macht. Dido lehrt uns, dass es keiner Spezialeffekte bedarf. Das Leben selbst ist ein Spezialeffekt, eine wunderbare Reise erwachsen aus Tragödie und Freude, Liebe und Hass.

Raffaella Milanesi, Sopran (Dido, Thalia, Terpsichore)
Richard Helm, Bariton (Aeneas)
Stefanie True, Sopran (Belinda, Erato)
Iason Marmaras, Bariton (Sorceress)
Michela Antenucci, Sopran (First Witch, Sailor)
Anna Bessi, Mezzosopran (Second Witch, Spirit)
La Risonanza
Coro Constanzo Porta
Fabio Bonizzoni, Dirigent



No biography found.

This album contains no booklet.

© 2010-2024 HIGHRESAUDIO