Mel Tormé Swings Shubert Alley (Remastered) Mel Tormé & The Marty Paich Orchestra

Album info

Album-Release:
1984

HRA-Release:
25.04.2014

Album including Album cover

I`m sorry!

Dear HIGHRESAUDIO Visitor,

due to territorial constraints and also different releases dates in each country you currently can`t purchase this album. We are updating our release dates twice a week. So, please feel free to check from time-to-time, if the album is available for your country.

We suggest, that you bookmark the album and use our Short List function.

Thank you for your understanding and patience.

Yours sincerely, HIGHRESAUDIO

  • 1Too Close For Comfort04:05
  • 2Once In Love With Amy03:13
  • 3A Sleepin' Bee03:35
  • 4On The Street Where You Live02:55
  • 5All I Need Is A Girl03:06
  • 6Just In Time03:30
  • 7Hello Young Lovers03:10
  • 8Surrey With The Fringe On Top03:01
  • 9Old Devil Moon02:48
  • 10Whatever Lola Wants03:22
  • 11Too Darn Hot02:47
  • 12Lonely Town03:43
  • Total Runtime39:15

Info for Mel Tormé Swings Shubert Alley (Remastered)

Die „Shubert Alley“ gilt als das geographische Herz des New Yorker Broadway. Und aus Broadway-Aufführungen stammen folglich auch die Standards, die der Sänger auf “Mel Tormé Swings Shubert Alley” mit viel Verve, Swing und auch Gewitztheit intoniert: von “Too Close For Comfort” über “Too Darn Hot” bis “Surrey With The Fringe On Top”. Gelassener läßt er es hingegen in Stücken wie “A Sleepin’ Bee” und “Old Devil Moon” angehen. Begleitet wird er dabei von dem Pianisten und Arrangeur Marty Paich und seinem glänzend besetzten Orchester mit u.a. Altsaxophonist Art Pepper, Tenorsaxophonist Bill Perkins, Trompeter Al Porcino, Posaunist Frank Rosolino und Dummer Mel Lewis.

Mit seiner sanften, geschmeidigen Baritonstimme erwarb sich Mel Tormé den Spitznamen “Velvet Fog” (samtiger Nebelschleier). Doch laut dem bekannten Jazzkritiker Will Friedwald besaß Tormé (1925-1999) nicht nur die “schönste Stimme, die ein Mann haben kann” und einen “unfehlbaren Sinn für Intonation”, sondern stellte “als Improvisierer bis auf zwei oder drei Ausnahmen alle Scat-Sänger und darüber hinaus auch noch so manchen Bläser in den Schatten.”

Mit erstaunlicher Eleganz und Raffinesse wechselte er stilistisch zwischen Jazz und Pop oder verschmolz gleich beides miteinander.

Mel Tormé, vocals, drums
Art Pepper, alto saxophone
Bill Perkins, tenor saxophone
Bill Hood, baritone saxophone
Al Porcino, trumpet
Stu Williamson, trumpet
Vincent DeRosa, French horn
Frank Rosolino, trombone
Red Callender, tuba
Marty Paich, piano
Mel Lewis, drums

Recorded in Los Angeles, California on January 21, February 4 & 11, 1960
Engineered by Val Valentin
Produced by Russell Garcia

Digitally remastered

No biography found.

This album contains no booklet.

© 2010-2024 HIGHRESAUDIO